او خواهد آمد

اللهم اجعلنی من خیر انصاره و اعوانه.... و السابقین الی ارادته و المستشهدین بین یدیه...

او خواهد آمد

اللهم اجعلنی من خیر انصاره و اعوانه.... و السابقین الی ارادته و المستشهدین بین یدیه...

او خواهد آمد

"الناس علی دین ملوکهم..."
.
.
.
یعنی می‌شود...

ما هم بر همان دین سید علی باشیم؟!...


*اللهم الرزقنا توفیق الشهادة فی سبیلک...

یاعلی

پیام های کوتاه
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

تار...تور...تیر

سادات | دوشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۲، ۰۱:۰۴ ب.ظ

حاج اسماعیل دولابی


خدا یک تار و یک تور و یک تیر دارد
♥•٠· 
با تار و تور و تیر خود آدم ها را جذب می کند.تار خدا قرآن است.نغمه های قرآن آسمانی است خیلی ها از این طریق جذب می شوند.خیلی ها را با تور جذب خودش می کند، مثل مراسم اعتکاف و مراسم ماه رمضان و شب قدر. تیر خدا همان بارهای مشکلات است، غالب آدمها را از این طریق جذب خودش می کند اولیای خدا برای مشکلات لحظه شماری می کردند.


  • سادات

نظرات  (۱۰)

  • سجاد مؤذنی
  • شـب های بـلـنـد بی عـبـادت چه کنم؟
    طـبـعـم بـه گـنـه کـرده عـادت چه کنم؟
    گوینـد کریـمـیـسـت گـنـه مـی بـخـشد
    گیریم که بخشید ، با خجالت چه کنم؟
  • سجاد مؤذنی
  • همه شب نماز خواندن،همه روز روزه رفتن
    همه ساله از پی حج سفر حجاز کردن

    زمدینه تا به کعبه سر وپا برهنه رفتن
    دو لب از برای لبیک به گفته باز کردن

    شب جمعه ها نخفتن، به خدای راز گفتن
    ز وجود بی نیازش طلب نیاز کردن

    به مساجد و معابد همه اعتکاف کردن
    ز ملاهی و مناهی همه احتراز کردن

    به حضور قلب ذکر خفی و جلی گرفتن
    طلب گشایش کار ز کارساز کردن

    پی طاعت الهی به زمین جبین نهادن
    گه و گه به آسمان ها سر خود فراز کردن

    به مبانی طریقت به خلوص راه رفتن
    ز مبادی حقیقت گذر از مجاز کردن

    به خدا قسم که هرگز ثمرش چنین نباشد
    که دل شکسته ای را به سرور شاد کردن

    به خدا قسم که کس را ثمر آنقدر نبخشد
    که به روی ناامیدی در بسته باز کردن
  • سجاد مؤذنی
  • تو گردان شایعه شد.
    ـ نماز نمی خونه!

    گفتن:
    «تو که رفیق اونی، بهش تذکر بده!»

    باور نکردم و گفتم:

    «لابد می خواد ریا نشه، پنهانی می خونه.»

    وقتی دو نفری توی سنگر کمین جزیره ی مجنون، بیست و چهار ساعت نگهبان شدیم

    با چشم خودم دیدم که نماز نمی خواند! توی سنگر کمین، در کمینش بودم تا سرحرف را باز کنم.
    ـ تو که برای خدا می جنگی، حیف نیس نماز نخونی…

     لبخندی زد و گفت:
    «یادم می دی نماز خوندن رو!»

     ـ بلد نیسی!؟
    ـ نه، تا حالا نخوندم!

    همان وقت داخل سنگر کمین، زیر آتش خمپاره ی شصت دشمن، تا جایی که خستگی اجازه داد، نماز خواندن را یادش دادم.

    توی تاریک روشنای صبح، اولین نمازش را با من خواند. دو نفر نگهبان بعد با قایق پارویی که آمدند و جای ما را گرفتند. سوار قایق شدیم تا برگردیم. پارو زدیم و هور را شکافتیم.

    هنوز مسافتی دور نشده بودیم که خمپاره شصت توی آب هور خورد و پارو از دستش افتاد. آرام که کف قایق خواباندمش، لبخند کم رنگی زد.

    با انگشت روی سینه اش صلیب کشید و چشمش به آسمان یکی شد….
  • سجاد مؤذنی
  • روزگاریست ساکن آخرالزمانیم و داعیه داره عـــشـــق مولایم
    "مهدی"
    که به نامش عاشقی میکنم و بیادش عاشقانه می نویسم
    در هرکجا که نشان دلدارم باشد....
    این جمعه ، قطعا نخواهی آمد!
    چرا که همه فکر دربی و آبی و قرمزند!
    با همین ها مدتهاست سرمان را گرم کردند و ما هم دلخوش و سر خوش تر از دیروز!
    ای کاش به اندازه ی پرسپولیس و استقلال هوادار داشتی
    که شاید می آمدی این جمـــعه...!
    پاسخ:
    ای کاش...
  • سجاد مؤذنی
  • یه روز تو پیاده رو داشتم می رفتم، از دور دیدم یک کارت پخش کن

    خیلی با کلاس، کارت های رنگی قشنگی دستشه ولی این کارت ها رو

    به هر کسی نمیده.به خانم ها که اصلاً نمی داد و تحویلشون نمی

    گرفت، در مورد آقایون هم خیلی گزینشی رفتار می کرد و معلوم بود

    فقط به کسانی کارت میداد که مشخصات خاصی از نظر خودش داشته

    باشند.

    احساس کردم فکر میکنه هر کسی لیاقت داشتن این تبلیغات تمام

    رنگی خیلی خوشگل و گرون قیمت رو نداره، لابد فقط به آدم های

    باکلاس و شیک پوش و با شخصیت میده !


    بدجوری کنجکاو بودم بدونم اون کارت ها چی هستن !


    با خودم گفتم یعنی نظر این کارت پخش کن خوش تیپ و با کلاس راجع

    به من چیه ؟! منو تائید می کنه ؟!


    کفش هامو با پشت شلوارم پاک کردم تا مختصر گرد و خاکی که روش

    نشسته بود پاک بشه و برق بزنه ! شکمو دادم تو و در عین حال سعی

    کردم خودم رو جوری نشون بدم که انگار واسم مهم نیست !


    اما دل تو دلم نبود ! یعنی به من هم از این کاغذهای خوشگل میده ؟!

    همین طور که سعی می کردم با بی تفاوتی از کنارش رد بشم با

    لبخندی بهم نگاه کرد و یک کاغذ رنگی طرفم گرفت و گفت : آقای

    محترم ! بفرمایید !


    قند تو دلم آب شد ! با لبخندی ظاهری و با حالتی که نشون بدم اصلا

    برام مهم نیست بهش گفتم : می گیرمش ولی الان وقت خوندنش رو

    ندارم ! چند قدم اونورتر پیچیدم توی قنادی و اونقدر هول بودم که داشتم

    با سر می رفتم توی کیک ! وایستادم و با ذوق تمام به کاغذ نگاه کردم،

    فکر می کنید رو کاغذ چی نوشته بود ؟

    .
    .
    .
    .
    .
    .

    دیگر نگران طاسی سر خود نباشید ! پیوند مو با جدیدترین متد روز اروپا و امریکا !
    پاسخ:
    یعنی...
  • سجاد مؤذنی
  • فهرست دارایی‌های امام خمینی(ره)

    در بیست و چهارم دی ماه 1359 شمسی فهرست دارایی های رهبر کبیر انقلاب اسلامی به دیوان عالی کشور اعلام شد.

    به گزارش جماران، صورت دارایی‌های امام خمینی(1) نزد دیوان عالی کشور به شرح زیر اعلام گردید:
     
    نام: روح الله - نام خانوادگی: مصطفوی معروف به خمینی - شماره شناسنامه ۲۷۴۴ - محل صدور: خمین - سِمَت: روحانی.
    ۱ - دارایی غیر منقول (با ذکر مشخصات):
    ۱ - یک باب منزل مشتمل بر بیرونی و اندرونی در قم، محله باغ قلعه که معروف است.
    ۲ - قطعه زمینی است ارث پدری است و به حسب اطلاع حضرت آقای پسندیده مشاع است بین اینجانب و معظمٌ له و ورثه مرحوم اخوی (آقای هندی) که اجاره سهمیه اینجانب از قرار اطلاع آقای اخوی، سالی چهار هزار ریال است که داده نمی‌شود.(2) 
    ۲ - دارایی منقول اعم از نقدی، موجودی یا سپرده بانکی، سهام و اموال غیرمنقول دیگر با ذکر قیمت تقریبی:
    ۱ - وجه مختصری است در تهران که نذورات و هدایای شخصی است.
    ۲ - اثاث منزل ندارم، مختصر اثاثی است در قم و تهران، مِلک همسرم می‌باشد.
    دو قطعه قالی در منزل است، داده‌اند که اگر خواستم بابت خمس حساب کنم، و مال اینجانب و ورثه نیست باید به سادات فقیر بدهند. چند جلد کتاب، بقیه کتبی است که در زمان شاه مخلوع به غارت رفت و نمی‌دانم چقدر است و چند جلد کتاب که در مدتی که در تهران هستم از طرف مؤلفین هدیه شده است که قیمت تقریبی آن را نمی‌دانم، ولی قدر قابلی نیست، اثاثی که در منزل مسکونی فعلی در تهران است مِلک صاحبان منزل است، احمد اطلاع دارد.
    ۳ - کلیه وجوهی که در بانکها یا در منزل یا نزد اشخاص است که آقای پسندیده مطلع هستند، به استثنای وجه مختصری که اشاره شد، وجوه شرعیه می‌باشد و مِلک اینجانب نیست، و ورثه اینجانب در آنها حقی ندارند و تکلیف آنها را به حسب وصیت تعیین نموده‌ام.
     
    تاریخ ۲۴ دی ماه ۱۳۵۹
    ۷ ربیع الاول ۱۴۰۱
    روح الله الموسوی
     
    (صحیفه امام، ج13، 524-523)
     
    (۱)- اعلام میزان داراییها، توسط امام خمینی بر اساس اصل ۱۴۲ قانون اساسی صورت گرفته است که علاوه بر وضعیت زندگی ساده و بی‌پیرایه معظمٌ له، نشانه تقید ایشان به اجرای مفاد قانون نیز می‌باشد. اصل ۱۴۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران چنین است: «دارایی رهبر یا اعضای شورای رهبری، رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیران و همسر و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت، توسط دیوانعالی کشور رسیدگی می‌شود که برخلاف حق افزایش نیافته باشد».
     
    (۲)- به موجب حکم مورخ ۲۶/۱۲/۱۳۶۲، امام خمینی سهم موروثی خویش در خمین را به فقرای این شهر بخشیده و واگذار نمود.
  • سجاد مؤذنی
  • میرزای قمی نویسنده کتاب «قوانین الاصول» می‌گوید: من با علامه بحر‌العلوم با هم در درس استاد وحید بهبهانی شرکت می‌کردیم و در مباحثاتی که من با ایشان داشتم اغلب من تقریر کرده و درس را توضیح می‌دادم تا اینکه من به ایران آمدم و سید بحر‌العلوم در نجف ماند.
    میرزای قمی سپس ادامه داد: بعدها وقتی شهرت علمی سید‌بحرالعلوم به من رسید تعجب می‌کردم که این نباید تا این حد از حیث علمی قوی شده باشد تا اینکه من برای زیارت عتبات عالیات وارد نجف اشرف شده و سید را ملاقات کردم، با اینکه میرزای قمی، خود از بزرگان به شمار می‌رفت، می‌گوید: من دیدم سید ‌بحر‌العلوم همانند دریای مواج و عمیقی از دانش‌هاست سپس از او پرسیدم: ما در یک درجه‌ای از علم بودیم لذا شما در این حد نبودی و چطور شد که به این معارف دست یافتی؟



    سید رو به من کرد و گفت: میرزا این از اسرار است اما من آن را به تو می‌گویم به شرطی که تا زنده هستم به کسی نگویی! علامه بحر‌العلوم ادامه داد: چگونه این طور نباشم در حالی که آقایم حجت‌بن ‌الحسن(ع) شبی مرا در مسجد کوفه به سینه مبارک خود چسباند!
  • سجاد مؤذنی
  • اختلاف یک هفته‎ای شیعیان و اهل تسنن در تاریخ میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) بهانه برای نامگذاری این هفته به نام هفته وحدت شده است.

    امام خمینی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران که از منادیان راستین وحدت در جهان اسلام است در اقدامی حکیمانه این هفته را " هفته وحدت" نامگذاری کرد تا این اختلاف یک هفته‎ای نه تنها به عاملی برای نزاع میان مسلمانان مبدل نشود بلکه علما، اندیشمندان و مسلمانان به فکر تحکیم وحدت باشند.

    مراجع تقلید شیعه خصوصا حضرت آیت الله خامنه‎ای و حضرت آیت الله سیستانی در این برهه بسیار حساس تلاش کرده‎اند تا اختلافات مذهبی میان مسلمانان که برگ برنده دشمنان اسلام است را از بین برده و اقدام‎های شایان توجهی برای وحدت مسلمانان انجام می دهند.

    حضرت آیت الله سید علی سیستانی در سال 2007 میلادی که عراق در اوج اختلافات مذهبی به سر می برد و این کشور را در آستانه جنگی مذهبی و داخلی تمام عیار قرار داده بود در همایش علمای سنی و شیعه که در نجف اشرف برگزار شد پیامی حاوی مطالب بسیار ارزشمندی در راستای وحدت اسلامی صادر کرد.

    با توجه به اینکه در آستانه هفته وحدت قرار داریم و عراق به دلیل دخالت آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه نظیر عربستان، قطر و ترکیه در تنش  و بحران به سر می‎برد و نگرانی‎هایی درباره بازگشت دوران فتنه مذهبی به این کشور وجود دارد، برآن شدیم تا متن این پیام را بار دیگر منتشر کنیم.

    در این پیام که در پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله سیستانی منتشر شده، آمده است: هیچ اختلاف واقعی میان شیعیان و سنی‎ها وجود ندارد و بنده خادم همه عراقی‎ها هستم. بنده همه مردم را دوست دارم، دین اسلام دین محبت است و از اینکه دشمنان توانستند میان مذاهب اسلامی تفرقه بیندازند شگفت زده‎ام.

    حضرت آیت الله سیستانی در ادامه افزود: برگزاری چنین مراسم و نشست‎هایی بسیار مهم و مفید است و همگان به این نکته پی می‎برند که اختلاف واقعی میان مسلمانان وجود ندارد. اختلاف میان شیعه و سنی تنها در مسائل فقهی منحصر است.

    این مرجع تقلید تصریح کرد: شیعیان باید پیش از اهل تسنن به دفاع از حقوق اجتماعی و سیاسی سنی‎ها بپردازند.
    گفتمان ما بر دعوت به وحدت استوار است و بنده بارها گفته و باز هم می گویم که نگویید سنی‎ها برادرانمان هستند بلکه آنها نفس و جان ما هستند.

    من به خطبه‎های نماز جمعه اهل سنت بیشتر از خطبه‎های شیعیان گوش می دهم.

    آیت الله سیستانی با اشاره به  اینکه هیچ تفاوتی میان شهروند عرب و کرد وجود ندارد، اظهار داشت: بنده در پژوهش‎های فقهی از فتوای اهل سنت یاد می کنم، ما در کعبه و نماز و روزه متحد هستیم.

    زمانی که سنی‎ها در دوران دیکتاتوری به من می‎گفتند که شیعه شده‎اند علت تشیع را از آنان می پرسیدم که تاکید می کردند ولایت اهل بیت(ع) را پذیرفته‎اند. من به آنها می‎گفتم که علمای سنی از ولایت اهل بیت(ع) دفاع کرده‎اند.

    در بخش پایانی این پیام آمده است: شهروندان سنی همانند شیعیان در قبرهای دسته جمعی زنده به گور شدند. من از همه کسانی که در پی حقوق خود هستند حمایت خواهم کرد.

    متن کامل عربی این پیام برگرفته از سایت آیت الله سیستانی به شرح ذیل است:

    أکد المرجع الشیعی الأعلى فی العراق آیة الله السید علی السیستانی الثلاثاء، انه لا خلافات حقیقیة بین السنة والشیعة، مشیرا الى انه خادم لجمیع العراقیین.
     
    وأضاف السید السیستانی، فی کلمة ألقیت نیابة عنه خلال افتتاح الملتقى الأول لعلماء السنة والشیعة فی العراق فی مدینة النجف الاشرف، بالقول: (انا أحب الجمیع، والدین هو المحبة، أعجب کیف استطاع الأعداء ان یفرقوا بین المذاهب الاسلامیة ).
     
    ومضى قائلا: (هذه المجالس واللقاءات مهمة ومفیدة ومن خلالها یعرف الجمیع انه لا توجد خلافات حقیقیة بینهم، ان نقاط الخلاف بین الشیعة والسنة فی قضایا فقهیة موجودة بین أبناء المذهب الواحد أیضا ).
     
    وقال السید السیستانی: ( لابد للشیعة ان یدافعوا عن الحقوق الاجتماعیة والسیاسیة للسنة قبل أبناء السنة انفسهم).
     
    وأضاف: ان ( خطابنا هو الدعوة الى الوحدة، وکنت ولا أزال أقول لا تقولوا اخواننا السنة، بل قولوا (أنفسنا أهل السنة). انا استمع الى خطب أئمة الجمعة من أهل السنة أکثر مما استمع لخطب الجمعة من أهل الشیعة. نحن لا نفرق بین عربی وکردی، والاسلام هو الذی یجمعنا معا ).
     
    وأوضح انه یشیر فی أبحاثه الفقهیة ( الى فتاوى أئمة السنة، نحن متحدون فی کعبة واحدة وصلاة واحدة وصوم واحد، حینما یقول لی بعض أبناء السنة أیام النظام السابق انه أصبح شیعیا، اسأله لماذا ؟ فیقول لولایة أهل البیت، فأقول له ان أئمة السنة دافعوا عن ولایة أهل البیت ).
     
    وأضاف قائلا: ( المقابر الجماعیة طالت السنة کما طالت الشیعة. انی مع الجمیع حینما یطالبون بحقوقهم ).
     
    من جانبه، قال صالح الحیدری رئیس دیوان الوقف الشیعی فی کلمة خلال المؤتمر، ( ان العراق یتطلع الیوم بأمل حقیقی وهو یقف على أعتاب السلام والحب تارکا خلفه الدمار الذی حل به من أطراف متعددة ).
     
    وأضاف بالقول: ( نسعى جاهدین لان یتقبل أحدنا الرأی. یتقبله مکملا ومساندا وداعما وشریکا، بعد ان أدرک المواطن ان العنصریة والفئویة والاقلیمیة والطائفیة والتطرف بأشکاله العدوانیة لا تحقق أی هدف لهذا الطرف أو ذاک ).
     
    وقد شارک فی الملتقى حشد من رجال الدین من السنة والشیعة، وکذلک من الأکراد.
  • سجاد مؤذنی
  • حضرت امام خمینی(ره) ۲۵ دی‌ماه، یک روز قبل از فرار شاه در مصاحبه‌شان با خبرنگاران خارجی مواضع‌شان را در قبال دولت بختیار و دولت آمریکا مشخص کردند و به ادعای بختیار که مذهبیون به مذهب و سیاسیون به سیاست بپردازند،‌ پاسخ دادند.

    حضرت امام خمینی (ره) در مصاحبه خود با خبرنگاران خارجی مواضع خودشان را در قبال دولت بختیار و دولت آمریکا مشخص می‌کنند: 
     
     خبرنگار: دیروز، بختیار نخست وزیر، طی یک مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت که مذهبیون باید به مذهب بپردازند و سیاست را به سیاستمداران واگذار کنند. وی همچنین اظهار داشت که شما قادر به واژگون کردن حکومتش نیستید. نظر شما در این باره چیست؟
     
    امام، مطلب اولی که گفته است مطلبی است که همیشه اجانب برای بردن منافع ما این تز را داشته اند که مذهب از حکومت جداست و ایشان هم بلندگوی همان‌هاست و آنکه ما قدرت به هم زدن حکومت او را نداشته باشیم، در آینده معلوم می شود. حکومت او محکوم به فناست و پیروزی از آن ملت رنج کشیده ایران است.
     
    خبرنگار: شما پیامی به ارتش فرستادید. دیروز ارتش با مردم پیوندی برقرار کرد. آیا کماکان به پیوستن ارتش به صفوف خود ایمان دارید؟ یا بیم یک کودتای نظامی دارید؟
     
    امام: من امیدوارم که ارتش، البته آنهایی که مال ملت را نچاپیدند و آنهایی که به شرافت ارتشی خود باقی مانده اند، به ملت بپوندند تا آن اقلیت ناچیزی که خائن هستند نتوانند کاری کنند.
     
    خبرنگار: گزارشهایی رسیده که مقامات آمریکایی با حضرت آیت الله تماس گرفته اند، آیا ممکن است بفرمایید تماس در چه فرم و شکلی بوده است؟ آیا در آینده همکاریهای مستقلی بین دولت شما و دولت آمریکا وجود خواهد داشت؟
     
    جواب: با من تا به حال تماسی شخصاً نگرفته اند و روابطی که بر مبنای احترام متقابل است ان شاء الله برقرار می شود. ولی ما کاملاً مستقل هستیم و زیر بار هیچ کشوری نخواهیم رفت.
  • سجاد مؤذنی
  • آیت الله سیستانی:

    اهل تسنن برادر ما نیستند، نفس و جان ما هستند

    من به خطبه‎های نماز جمعه اهل سنت بیشتر از خطبه‎های شیعیان گوش می‎دهم
    پاسخ:
    نفس و جان ما هستند!!!!!!

    چرا ؟
    دلیل؟
    منبع؟
    زود!
    سریع!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">